سفارش تبلیغ
صبا ویژن

lasmod

نگاهی به موفقیت های پروفسور محمود حسابی

    نظر

باور کنید که موفقیت و موفق شدن آن قدرها هم سخت نیست. “پروفسور محمود حسابی”  از پدر و مادری تفرشی در تهران به دنیا آمدند. پس می بینید که لازم نیست برای موفق شدن یا جهانی شدن در قلب اروپا یا آمریکا به دنیا بیایید. کافی است به آنچه که علاقه دارید بیاندیشید و در مسیر رسیدن به آن ها حرکت کنید.

 

برای رسیدن به موفقیت نباید که حتما پزشک یا مهندس باشید، شما می توانید یک شیمیدان موفق شوید یا یک خیاط موفق. اصلا می توانید هم شیمیدان و هم خیاط موفق شوید. پروفسور حسابی در طول حیاتشان در مسیر هر آنچه که علاقه داشتند، پا گذاشتند. از پزشکی تا فیزیک، از نجوم تا باغبانی و …

شاید دوست داشته باشید که بدانید زندگی این مرد پرآوازه چگونه شروع، و چگونه به پایان رسیده است. پس با ما همراه باشید.

همانطور که اشاره کردیم “پروفسور محمود حسابی” سال 1281 شمسی در تهران متولد شدند. پدر ایشان همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشت و آثار و خدمات آبادانی مانند قنات و مسجد را برای مردم می ساختند که این آثار هنوز هم در تهران موجود هستند.

خانواده ایشان علاوه بر کارهای آبادانی، به کارهای دولتی و سیاسی هم مشغول بودند طوری که پدرشان زمانی که پروفسور چهار سال سن داشت به عنوان سفیر ایران در عراق منصوب شد و ایشان به همراه خانواده شان راهی بغداد شدند. پس از دو سال اقامت در آن شهر با خانواده به دمشق و سپس بیروت منتقل شدند.

روند تحصیلی پروفسور محمود حسابی

پروفسور تحصیلات ابتدایی اش را در مدرسه ای فرانسوی بیروت شروع کرد و در آنجا با ادبیات فرانسه هم آشنایی پیدا کرد اما شروع تحصیلات متوسطه او همزمان با آغاز جنگ جهانی اول و تعطیلی مدارس بود.

به همین علت مجبور شد که به مدت دو سال در خانه به تحصیل بپردازد. پروفسور پس از بازگشایی مدارس در کالج آمریکایی بیروت ادامه تحصیل داد و در سن هفده سالگی لیسانس ادبیات و در سن نوزده سالگی لیسانس بیولوژی اش را گرفت. پروفسور برای تحصیل در رشته مهندسی راه و ساختمان وارد دانشگاه بیروت شدند و با بالاترین نمره، از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند.

ایشان به دلیل علاقه ای که به رشته فیزیک داشتند، برای ادامه تحصیل در این رشته وارد دانشگاه سوربن فرانسه شدند و در سال 1927 میلادی در سن 25 سالگی دانشنامه دکترای فیزیک خود را، با ارائه پایان نامه ای تحت عنوان «حساسیت سلول‌های فتوالکتریک، با درجه عالی دریافت کردند.

(جهت خواندن مقاله بدون دانش هیچ شانسی ندارید، کلیک کنید)

نگاهی بر مدارک دانشگاهی پروفسور حسابی

  1. لیسانس ادبیات از دانشگاه آمریکایی بیروت (1299 ه‍. ش)
  2. لیسانس مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه فرانسوی بیروت (1301 ه‍. ش)
  3. لیسانس ریاضیات، ستاره‌شناسی و زیست‌شناسی از دانشگاه آمریکایی بیروت (1303 ه‍. ش)
  4. لیسانس مهندسی برق از دانشکده برق پاریس (1304 ه‍. ش)
  5. لیسانس مهندسی معدن از مدرسه عالی معدن پاریس (1305 ه‍. ش)
  6. دکتری فیزیک از دانشگاه سوربن فرانسه (1305 ه‍. ش)

منبع:danalo